Diqus

Friday, July 3, 2015

Tekken 2: Kazuya's Revenge (2015), USA, Regi: Wych Kaosayananda
















Tekken for ingen!


Ja, så var det enda en Tekken-film også kjent som oppfølgeren ingen ba om. Jeg har spilt mye Tekken gjennom livet, og det er nok den serien med slåssspill jeg liker aller best.

Jeg skal ikke snakke om den første Tekken filmen her, men jeg vet at godeste Captain Charisma har en anmeldelse av den. Man kan lese den anmeldelsen her, summerer ganske greit opp den filmen. Sjekk forøvrig ut masse annet kult på den bloggen.

Tekken 2 møter vi mannen som går under navnet K (Kane Kosugi) som har mista hukommelsen, og som blir dratt inn i en organisasjon som ufører leiedrap, ledet av en som kaller seg The Minister (Rade Serbedzija) som eier sin egen landsby der han trener opp mordere. En mann jeg ikke klarte på noen som helst måte å forstå at folk forgudet. En feit kar med skjegg og langt hår som har karisma lik null, nei kjøper ikke den for fem flate øre.
K kommer seg bort fra denne landsbyen og begynner å utføre mordoppdrag for The Minister, emn føler samtidig at det er noe som ikke stemmer.

Tekken 2 er en film som ikke føles som Tekken på noe som helst måte. Dette er rett og slett bare søppel. Den første Tekken-filmen (2010) var også søppel, men der var i det minste flere av karakterene fra spillet med, og man hadde faktisk en Tekken-turnering.
Det man får servert i Tekken 2 er dølle slåss-scener, en historie som aldri er spennende, dårlig dialog som får det til å gå kaldt ned over ryggen, og ikke minst helt fryktelige skuespillere. Det finnes ikke en karakter her jeg tror på, og de er så flate at man får vondt.
Er også latterlig at det legges opp til at det skal være så overraskende at K står for Kazuya. Filmen heter jo søren meg Kazuya's revenge. Ingen Tekken-fans kommer til å bli satt ut at dette handler om sønnen til Heihachi Michima.

Wych Kaosayananda hadde en gang i tida regi på en film som ved navn Ballistic: Ecks Vs. Sever (2002), det var også en skikkelig drittfilm, men da kan jeg si at Tekken 2 er faktisk enda verre. På toppen av det så legger det også opp til en oppfølger til dette svineriet her.

No comments:

Post a Comment