Diqus

Wednesday, July 1, 2015

Shaun the Sheep Movie (2015), Regi: Mark Burton og Richard Starzak, England




















BÆÆÆÆ!

Shaun the Sheep Movie er en film jeg hadde null forventninger til. Jeg så den sammen med sønnen min på tre. Jeg har sett lit av Shaun the Sheep-serien og synes at dette er så ufattelig kjedelig. Men barna liker det så hva vet vel jeg.
Jeg skal nå ikke påstå at dette er en fantastisk-film. Men den var ikke så verst heller. Var noen scener som faktisk også funket veldig fint for både barn og voksne. Fikk litt Wallace and Gromit følelse til tider. Animasjonen er også litt Wallace and Gromit light. Ikke sånn kjempebra, men en oppgradering fra Shaun-serien.

Historien i Shaun-filmen er helt ok. Shaun og dyra mister bonden i storbyen og prøver å finne han igjen, samtidig som de må hanskes med en slem dyrefanger. Greit nok. Men jeg savner litt at animasjonsfilmer våger å lage noe nytt istedenfor den samme historien igjen og igjen og igjen.
Men for all del Shaun the Sheep Movie er  trivelig og akkurat passe koselig familie-underholdning. Og jeg tror spesielt barna kommer til å kose seg.


No comments:

Post a Comment