Diqus

Sunday, July 12, 2015

Grown Ups (2010), USA, Regi: Dennis Dugan




















Forvokste drittunger!



Komedier er nok den genren jeg føler er mest subjektiv. En film noen ler seg i hjel av kan for andre bare virke som ulidelig dårlig.
For meg er Grown Ups en slik ulidelig dårlig film. Adam Sandler, Kevin James, Chris Rock, David Spade og Rob Schneider er noen kamerater som møtes etter 30 år når basketball-treneren de hadde som barn dør. De bestemmer seg for å ha en langhelg i en hytte. Her blir det konflikter og noen får også ordnet opp i ting med seg selv.

Grown Ups er en komedie der jeg ikke lo en eneste gang. Vitsene er bare masse resirkulering av gamle greir, snakker da om å kræsje i trær, mamma-vitser og til og med bløtkake i ansiktet-gags.
Det er for meg aldri morsomt og jeg kan heller ikke fordra disse tilbakestående karene. Adam Sandler er helt tom, Kevin James er like ræva som han alltid er, Chris Rock er irriterende som f, David Spade trodde jeg vi var ferdige med for mange år siden, men aller verst er Rob Schneider, han har aldri imponert meg, men her er muligens den mest grusomme rollen han har hatt, som en usikker alternativmedisin-tomsing.

Regissør Dennis Dugan har tidligere regissert Sandler-filmer som Big Daddy og Happy Gilmore som var veldig kule da jeg var yngre, men som jeg tviler på at jeg hadde likt like bra den dag i dag. Men i forhold til Grown Ups så kan jeg også lett se for meg at det er høyklasse i forhold. En annen ting som heller ikke funker i filmen er når det blir sentimentalt. Hadde bare lyst til å finne en bøtte å spy i over hvor trivielle ting det ble sentimentalt over. Og konfliktene i filmen var konflikter som de fleste hadde løst mye lettere enn de brødhuene som er med i denne filmen. Jeg satt lenge å tenkt på hvem som kunne skrive så dårlige manus som det her, så oppdaga jeg at Sandler hadde vært med på manuset. Ikke rart at det var mye dårlige vitser her.

Grown Ups er rett og slett en film som ikke handler om noe. Og dette kommer fra en kar som liker å se på helt fucka japanske filmer som lett kan virke som ikke har noe mening.
At det er en toer av den møkkafilmen her er for meg helt uforståelig. Fuck Grown Ups!

No comments:

Post a Comment